toinkk??

myspace hit counter
counter

Saturday, November 20, 2010

apa yang aku NAK!!!!!

kalo ditakdirkan aku ny jahat then suke2 je leh nk buat ape2 kat owang..
bunuh ke,lempang ke,tampar ke..
aku nk DYE kat depan aku skunk ny..
aku nk bunuh dye..!!!
robek dada dye then kuarkan balik haty aku yang pernah dye amik..
pulangkan balik!
nk balik..
jgn simpan lelame..
nnt sush!!!!




Thursday, November 18, 2010

hope u know!

a day with no body..
leave me alone in this home,remind me to someone that i love the most..
but how can i handle all this thing..?
all this feeling..??
hmm....just b silent!


hmm,feeling lonely..
again in my home..
yup!
im my empty home's heart..
i need u baby..
but i already made the decision..
i will never look behind for it..
just to accept what is gonna happen soon..

i have to be strong..
from day to day,this what im gonna to pass through..

still hopping for u,but i will never back to u until u are single..
i know u are not knowing bout this,u even not reading this..
but once u get to know..
hope u will appreciate it..

nilai pengorbanan d hary raye korban..!

hmm,salam semua...
hary ny 17 nov 2010 (rabu) yg jugak hary raya korban bg semua umat muslim d seluruh dunia..
huhu..
selamat berhary raya semua!

and tuk pengetahuan semua,hary iny jugalah hary bersejarah dalam hidup sy kerana hari ini sy dengan jayanya telah berkorban haty..
hehehe!
jgn pelik dulu,dah bese ny..
dah mmg sebaty ng ank2 muda yg bercinta..
kan..,??
huhhu~

kesah cinta sy bermula maulidur rasul yg lalu..
then segalanya berakhir hary ny..
iaitu hary raya korban..
hmm,hary yg elok..
tp kesudahahnya xd la elok sgt..
tp xpela,nk buat cam ne..
dah mmg tertulis cam tu je hubungan kite..
xboleh nk lawan maa..
kalo ad jodoh,ad la.
xyah nk pakse2..
kalo ad,ad..
kalo xd..
bersyukur je la ape yg kite ad hary iny...

tyme type blog ny,nk sedeh2 pom x boleh gak..
nk happy pom,ntah boleh ke x..
tp yg penting,haty sy ikhlas dengan semua yg terjadi..
ape2 pom,semoga berbahgia d sana..
wasalam~


thanx to my bestie, aliya ng also my supportive frends!
i will never b dis strong without u guys!
lap u soo damn much!



Wednesday, October 27, 2010

DOSA YANG LEBIH BESAR DARI PENZINA!!!


 Pada suatu senja yang lengang, terlihat seorang wanita berjalan terhuyung-hayang. Pakaiannya yang serba hitam menandakan bahawa ia berada dalam dukacita yang mencekam.

Tudung kepalanya menangkup rapat hampir seluruh wajahnya tanpa hias muka atau perhiasan menempel di tubuhnya. Kulit yang bersih, badan yang ramping dan roman mukanya yang ayu, tidak dapat menghapus kesan kepedihan yang telah meroyak hidupnya.
Ia melangkah terseret-seret mendekati kediaman rumah Nabi Musa a.s. Diketuknya pintu perlahan-lahan sambil mengucapkan salam. Maka terdengarlah ucapan dari dalam "Silakan masuk". Perempuan cantik itu lalu berjalan masuk sambil kepalanya terus menunduk. Air matanya berderai tatkala ia berkata, "Wahai Nabi Allah. Tolonglah saya. Doakan saya agar Tuhan berkenan mengampuni dosa keji saya." "Apakah dosamu wahai wanita ayu?" Tanya Nabi Musa a.s. terkejut. "Saya takut mengatakannya." Jawab wanita cantik. "Katakanlah jangan ragu-ragu!" Desak Nabi Musa.

Maka perempuan itupun secara ketakutan bercerita, "Saya... telah berzina". Kepala Nabi Musa terangkat, hatinya tersentak. Perempuan itu meneruskan, "Dari perzinaan itu saya pun...lantas hamil. Setelah anak itu lahir, langsung saya... cekik lehernya sampai... mati," ucap wanita itu seraya menangis sejadi-jadinya. Mata Nabi Musa pun berapi-api. Dengan muka berang ia mengherdik, "Perempuan celaka, pergi kamu dari sini! Agar siksa Allah tidak jatuh ke dalam rumahku kerana perbuatanmu. Pergi!"... teriak Nabi Musa sambil memalingkan muka kerana jijik.
Perempuan berwajah ayu dengan hati bagaikan kaca membentur batu hancur luluh segera bangkit dan melangkah surut. Dia menangis terangguk-angguk dan keluar dari dalam rumah Nabi Musa. Ratap tangisnya amat memilukan. Ia tak tahu harus ke mana lagi hendak mengadu. Bahkan dia tak tahu ke manakah kakinya untuk melangkah. Bila seorang Nabi saja sudah menolaknya, bagaimana pula manusia lain bakal menerimanya? Terbayang olehnya betapa besar dosanya, betapa jahat perbuatannya.

Sepeninggalannya, Malaikat Jibril turun mendatangi Nabi Musa. Sang Ruhul Amin Jibril lalu bertanya, "Mengapa engkau menolak seorang wanita yang hendak bertaubat dari dosanya? Tidakkah engkau tahu dosa yang lebih besar daripadanya?" Nabi Musa terperanjat. "Dosa apakah yang lebih besar dari kekejian wanita penzina dan pembunuh itu?" Maka Nabi Musa dengan penuh rasa ingin tahu bertanya kepada Jibril. "Betulkah ada dosa yang lebih besar daripada perempuan yang hina itu?" "Ada!" jawab Jibril dengan tegas. "Dosa apakah itu?" tanya Musa yang kian keliru. "Orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan tanpa menyesal. Orang itu dosanya lebih besar daripada seribu kali berzina".

Mendengar penjelasan ini Nabi Musa kemudian memanggil wanita tadi untuk menghadap kembali kepadanya. Ia mengangkat tangan dengan khusyuk untuk memohonkan keampunan kepada Allah untuk perempuan tersebut. Nabi Musa menyedari, orang yang meninggalkan sembahyang dengan sengaja dan tanpa penyesalan adalah sama saja seperti berpendapat bahawa sembahyang itu tidak wajib dan tidak perlu atas dirinya. Bererti ia seakan-akan menganggap remeh perintah Tuhan, bahkan seolah-olah menganggap Tuhan tidak punya hak untuk mengatur dan memerintah hamba-Nya. Sedangkan orang yang bertaubat dan menyesali dosanya dengan sungguh-sungguh bererti masih mempunyai iman di dadanya dan yakin bahawa Allah itu ada, di jalan ketaatan kepada-Nya. Itulah sebabnya Tuhan pasti mahu menerima kedatangannya.

Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibandingkan dengan orang yang membakar 70 buah Al-Quran, membunuh 70 nabi dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Kaabah. Dalam hadis yang lain disebutkan bahawa orang yang meninggalkan solat sehingga terlewat waktu, kemudian ia mengqadanya, maka ia akan disiksa dalam neraka selama satu huqub. Satu huqub adalah lapan puluh tahun. Satu tahun terdiri dari 360 hari, sedangkan satu hari di akhirat perbandingannya adalah seribu tahun di dunia.

Demikianlah kisah Nabi Musa dan wanita penzina dan dua hadis Nabi, mudah-mudahan menjadi pengajaran bagi kita dan timbul niat untuk melaksanakan kewajiban solat dengan istiqomah (berterusan).

Wednesday, October 13, 2010

lelaki ego [AMARAN: SILA BACA SAMPAI HABIS]


Dia terlalu sayangkan aku. Itu yang aku sangat pasti. Atas sebab itu aku rasa terlalu selesa kerana aku yakin dia tak kan meninggalkan aku. Dia sanggup mengetepikan kepentingan diri sebab nak menjaga hati aku. Sering aku biarkan dia memujuk dirinya sendiri bila dia merajuk. Buat apa aku nak pening-pening pujuk dia kalau dia sendiri akan kembali padaku dan meminta maaf atas keterlanjuran sikapnya sendiri. Sebarang perselisihan, dia yang akan mengalah dan dia akan menyalahkan dirinya sendiri walaupun jelas memang salahku. 
Dia wanita yang rela berkorban apa sahaja kecuali satu, dia tak mahu dirinya disentuh sebelum kami memiliki ikatan yang sah . Dan atas sebab yang satu itu aku rasa dia perempuan yang membosankan. Nak pimpin tangan pun tak boleh. Apatah lagi nak peluk. Ada pun bergesel bahu itu pun sebab aku yang sengaja. Sampai satu tahap aku rasa dia sangat membosankan. Aku cemburu tengok kawan-kawan aku boleh pegang tangan awek diorang. Tapi aku? Bila aku cakap macam tu, dia cuma senyum dan cakap pada aku, “Belum tentu perempuan yang sentuh boyfriend dia tu sayang boyfriend dia lebih dari saya sayang awak… Belum tentu perempuan tu ada masa susah senang boyfriend dia macam saya ada untuk awak… 
Yang nyata, aku langsung tak setuju jawapan dia tu. Aku tengok pasangan lain bahagia, sudah tentu girlfriend kawan-kawan aku sayangkan mereka sebab girlfriend masing-masing membelai kawan-kawan aku dengan penuh kasih sayang. Tapi aku? Jangan harap. Balik-balik jawapan yang sama. Tunggu lepas kahwin. Aku bosan tahu tak! Sampai satu masa aku dah tak tahan lagi. Aku minta kami berpisah. Aku nampak air matanya berlinang tapi sikit pun aku tak rasa kasihan. 
“Mungkin kita tak ada jodoh. Awak lelaki yang baik. Awak berhak dapat perempuan yang lebih baik. Saya nak awak janji dengan saya satu benda, untuk kali terakhir. Satu hari nanti bila awak jatuh cinta dan awak betul-betul sayangkan dia, hargai perempuan tu. Mudah-mudahan perempuan tu akan sayang awak, terima awak seadanya, hormati awak sebagai lelaki dan yang paling penting bahagiakan awak. Saya akan bahagia tengok awak bahagia,” tu kata-kata terakhir dia untuk aku. Dia senyum walaupun air mata berlinang. 
Argh! Tak habis-habis nak tunjuk mulia. Bosanlah dengan perempuan macam ni. Malas aku menghadap dia lama-lama. Cepat-cepat aku nak blah dari situ. Tiba-tiba ada bunyi hon dan sedar-sedar aku sudah tersungkur di seberang jalan. Satu dentuman yang kuat bergema dan aku lihat dia terbaring di hadapan sebuah kereta. Dia selamatkan aku! Lelaki yang dah menyakitinya! Darah membuak-buak keluar dari kepalanya. Ambulans datang dan membawa aku dan dia pergi. Di hospital keadaan kelam kabut. Dia perlu dibedah segera kerana kecederaan teruk di kepala. Ramai kawan-kawan dan keluarganya turut ada sama. Aku tengok seorang wanita yang hampir sebaya ibuku menangis. Mungkin ibu dia. Mengalirnya air mata seorang ibu kerana aku. Rasa bersalah menimpa aku. Aku dah sakiti dia tapi dia rela berkorban nyawa untuk aku. Aku berdoa semoga dia selamat. Semoga aku sempat meminta maaf. Semoga masih ada ruang dalam hati dia untuk aku. Dia sangat baik. Aku tak mahu kehilangan dia. Dia ikhlas sayangkan aku.
Selepas beberapa jam pembedahan selesai. Dia berada di dalam ICU. Dia koma, tapi doktor kata dia masih mampu mendengar. Tiba-tiba seorang kawannya menghampiri aku. Kawannya menghulurkan sesuatu. “Aku rasa benda ni dia nak bagi pada kau,” hanya itu yang gadis itu ucapkan pada aku. Kawannya terus berlalu selepas itu. Pandangan kawannya pada aku penuh benci. Tahukan kawan dia tentang kejadian sebenar? Yang nyata aku tak pernah mahu berbaik dengan kawan-kawan dia. Pernah juga dia bersuara tentang hal itu tapi aku sekadar buat tak tahu.
Pulang sahaja aku buka bungkusan itu. Pasti hadiah untuk hari lahirku. Hari lahirku dua minggu lagi. Balutan kertas itu kubuka dan di dalamnya ada botol kaca berbentuk hati. Di dalam botol itu penuh dengan origami berbentuk bintang. Ada kad kecil berwarna biru kegemaranku. Aku sebak membaca bait-bait dalam kad itu. 
“Dalam origami bintang ni ada kata-kata saya untuk awak. Awak buka setiap hari SATU sahaja. Mungkin saya tak dapat nak hubungi awak setiap hari sebab kesibukan kerja. Tapi, bila awak baca setiap hari, anggaplah setiap hari saya berhubung dengan awak. Saya nak awak tahu setiap masa awak ada dalam hati saya. Happy Birthday sayang…” 
Aku buka botol kaca berbentuk hati itu dan kuambil satu bintang. Kubuka origami itu dan di dalamnya tertulis, “Love is like a poisonous mushroom. You don’t know if it is the real thing until it is too late..” Aku tersenyum sendiri. Aku buka lagi bintang yang seterusnya. Walaupun dia meletakkan syarat satu hari cuma satu. Di dalam semua origami itu penuh kata-kata semangatnya untuk aku dan suara cintanya yang ikhlas. Demi Allah, sepanjang aku bergelar lelaki dewasa, inilah pertama kali aku menangis semahunya. Air mata aku tak berhenti mengalir sepanjang membaca kata-kata dalam origami itu sehingga habis semuanya kubaca. Aku telah menyakiti seorang wanita yang luhur. 
Aku melawatnya di hospital. Walaupun mukanya penuh calar, bibirnya pucat dan kepalanya berbalut, dia tetap cantik di mata aku. Dia bukanlah wanita yang memerlukan make up tebal kerana dia memiliki kecantikan asli. Atas sebab itu aku menghalangnya terlalu rapat dengan mana-mana lelaki kerana gusar jika ada yang tertarik. Dia sekadar menurut. Demi menjaga hati aku. Aku capai tangannya yang berselirat dengan pelbagai wayar yang aku pun tak tahu. Sejuk tapi betapa lembutnya tangannya. Pertama kali aku menyentuhnya.
Aku bisikkan ketelinganya, “Sayang..saya datang… Cepatlah sedar. Saya rindukan awak. Saya banyak bersalah pada awak. Saya minta maaf,” pertama kali aku minta maaf darinya. Tiba-tiba denyutan nadinya jadi tidak menentu. Aku panic. “Hei, apa yang kau dah buat pada dia? Tak cukup kau sakiti kawan aku?” jerkahan kawannya mengejutkan aku. Doktor dan beberapa jururawat bergegas masuk dan aku diminta keluar.

Setiap hari aku berdoa supaya dia cepat sembuh, cepat sedar. Aku gusar sekiranya Allah mengambil nyawanya. Bukan aku tidak redha dengan ketentuan, aku sedar aku masih perlukan dia. Aku sayangkan dia. Genap dua minggu, aku mendapat berita dia sudah sedar. Aku bersyukur. Inilah hadiah hari lahir yang paling bermakna untuk aku. Dia juga sudah dipindahkan ke wad biasa. Aku mahu melawat dia. Aku rindu senyuman dia. Aku mendapat panggilan telefon yang meminta aku mengambil tempahan. Namun kerana terlalu gelojoh, aku terlanggar botol kaca bentuk hati pemberian dia. Ah, semuanya akan aku uruskan nanti. Aku biarkan serpihan kaca bertaburan di lantai.
Tak sangka dia menempah kek khas untuk aku. Dia atas kek itu tertera bahagian belakang jersi pasukan bola sepak kegemaranku, Arsenal berserta namaku dan nombor kegemaranku. Aku senyum sendiri. Bahagianya aku. 
“Abang bertuah. Girlfriend abang cakap dia tak tahu apa-apa fasal bola. Dia cuma tahu pasukan apa yang abang minat dan nombor yang abang suka. Sebab tu dia tempah kek ni khas untuk abang dan minta abang ambil sebab dia nak buat surprise. Dia cakap dia nak makan kek ni dengan abang. Kakak tu cantik, baik pulak tu. Abang kirim salam pada akak ya? Abang jaga akak tu elok-elok,” ramah gadis yang bekerja sebagai juruwang di kedai itu memberitahuku. Aku senyum sepanjang jalan ke hospital. 
Sampai di hospital aku lihat dia sedang duduk di atas katil. Tiada sesiapa bersamanya. Dia sekadar termenung. Aku senyum padanya. Dia seakan terkejut melihat aku datang. Aku terfikir juga, boleh ke orang sakit makan kek? Tapi kan dia nak makan kek ni dengan aku.
“Sayang.. terima kasih kek ni. Saya happy sangat awak dah sedar. Adik cashier kedai tu kirim salam pada awak. Dia cakap awak nak makan kek ni dengan saya. Saya suapkan ya?” aku suakan sudu pada dia. Tapi sesuatu yang aku tak pernah duga, dia tepis tangan aku sampai sudu terpelanting ke lantai. Dia tak pernah kasar dengan aku. Dia selalu melayan aku dengan lembut. Aku pernah cuba pegang tangan dia pun dia tolak dengan baik. Mungkin dia terlalu terluka dengan aku.
“Baliklah. Saya makin sakit tengok awak. Bawak balik kek tu sekali. Saya tak nak tengok apa-apa berkaitan awak lagi,” pantas dia menarik selimut menutup muka. Aku terkedu sendiri. Dia tak mahu pandang aku lagi. Hati dia dah tertutup untuk aku. Dia tak pernah macam ni. “Baliklah. Saya makin sakit tengok awak. Bawak balik kek tu sekali. Saya tak nak tengok apa-apa berkaitan awak lagi,” pantas dia menarik selimut menutup muka. Aku terkedu sendiri. Dia tak mahu pandang aku lagi. Hati dia dah tertutup untuk aku. Dia tak pernah macam ni. Selang beberapa hari, aku datang lagi tapi katil dia sudah kosong. Aku risau jika apa-apa yang buruk berlaku padanya. Dari jururawat aku tahu dia sudah dibenarkan pulang kerana keadaanya sudah stabil. Tapi yang mebuatkan jantung aku hampir gugur bila jururawat itu memberitahu dia masih menjalani rawatan susulan dan terapi kerana dia lumpuh. Dia lumpuh kerana aku!

Itu semua tiga tahun yang lalu. Sejak kejadian tu aku tak pernah jumpa dia lagi. Tahu apa-apa khabar berita pun tidak kerana aku memang tak pernah nak berbaik dengan kawan-kawannya. Walaupun sudah tiga tahun tapi aku masih merinduinya. Aku tak jumpa wanita yang mampu menyayangi aku lebih dari dia. Ah, panjangnya menung aku sampai nasi di hadapan mata sudah hampir dingin. 
Baru aku hendak menyuap makanan ke dalam mulut, mataku terpaku pada satu wajah yang duduk selang beberapa meja dari aku. Dia? Aku pasti tu dia. Senyum dia masih sama. Tapi keadaan tidak lagi serupa. Dia sedang makan bersama lelaki lain. Sesekali aku lihat dia mengusap perutnya. Dia mengandung. Maknanya dia sudah kahwin. Dan aku lihat lelaki yang juga makan di sebelahnya mengusap-usap tangan dia. Pasti itu suaminya. Dan aku sedar aku tak setanding suaminya sebab lelaki itu kelihatan lebih serba-serbi dari aku. Air mataku rasa ingin mengalir.
Senyuman mahal milik dia yang dulu cuma untuk aku kini khas buat lelaki lain. Suaminya lelaki bertuah. Itu aku tak nafikan. Cuma suaminya yang dapat menyentuhnya. Cuma suaminya yang dapat melihat apa yang terlindung. Dan aku sangat pasti, cuma suaminya yang mendapat takhta paling agung dalam hatinya yang suci. Dia seperti botol kaca berbentuk hati yang pernah diberikan padaku dulu. Botol itu sudah pecah, namun aku sudah ganti dengan yang baru. Yang sama tapi tak serupa. Botol yang lama dipilih oleh dia dan yang baru dipilih oleh aku. Walapun aku masih menyimpan serpihan kaca botol itu, bentuknya tak lagi sama macam dulu. Dan sangat mustahil untuk kembali seperti dulu. 
Pesanan buat semua lelaki, hargailah wanita yang menyayangi kamu. Jangan jadi macam aku. Matanya sangat cantik tapi aku selalu biarkan dia mengalirkan air mata dengan perbuatanku. Hidungnya yang kecil dan comel selalu aku sesakkan dengan asap rokokku walaupun aku tahu dia tak suka dan asap rokok boleh buat dia sakit kepala. Bibirnya sangat indah tapi aku selalu biarkan bibir itu tersenyum paksa kerana mangalah dengan setiap kemahuanku. Telinganya aku tak pernah nampak, terlindung, tapi telinga itu sering aku biarkan menerima segala marahku. Hatinya sangat lembut, dan aku selalu toreh dengan belati tajam dan aku biarkan dia merawat sendiri luka itu. Akhirnya, aku hanyalah lelaki ego yang tak memiliki apa-apa kerana dia sudah dimiliki orang lain.  

* Melalui kisah ni sy nk tnyer ape sbnrnyer yg diinginkan seorg lelaki apabila die memilih pmpn itu mjd kekasih die..sekadar melampiaskan nfsu yg pasti tidak halal atau sbnar2nyer ingin mencari calon isteri yg bnar2 dpt menjaga die seumur hidop die...??sy nk anda jwb...

bosan sgt2!!!

perlu ke satu hubungn tu berdasarkan nafsu semata2..???
eeeiiiiisskkk!!!
benci kalo benda mcm 2 berlaku kat ats diri aku..
dan keats mane2 gadis kat luar sane..
cinta yg dtaburkan seiklhas haty,namun d blas cm ny..?
hmmmmmm..

cerita kat ats ny xd kena mgena ng ape yg sy igin sampaikan..
ade sorng hamba Allah ny selalu je mgeluarkan kate2 kesat..
setiap kali nk mrah abes semua ayat ksar d keluarkan.. hmm,tolong la..
awk da besar,jgn jadi x mtng boleh?..
hubungan yg djalinkan skang x semestinya berakhir d jinjang pelamin,sampai liang lahad..??
cinta x semesty nya berakhir ng kebahgian..
dan mencintai x semestiya memiliki..
kalo ad jodoh ad la,kalo xd nk buat cm ne.. nk lwan ketentuan Ilahi..
nk terjun bagunn,kerat kuku,ape sgala bagai..?
hmmm,tolong la..
kite hdup dlam zaman sains n teknologi [cheh!] ny perlu la berdaya saing.. bkn nk slahkn sape,cume sbgai manusia yg dikurniakan akal fikiran haruslah pandai berfikir mane yg baek n mane yg buruk..

pesann ny,bkn tuk sape2.. sape yg mkn cili,then terase la pds dye.. x terkecuali ny jugak tuk diri sy sndiri..
so,xyah nk tunding jari kat sesape.. then,kalo nk myampah kat post ny pom,myampah la..
sebagai blogger,sy ad hak nk buat ape sja ats blog sy..
my blog,my life!

yang baek tu dtang dari Dia, mane yg buruk tu dtg dari diri sy sndiri..

wsalam~

Tuesday, October 12, 2010

nape erk..?hmmm

hmmm..
xkan lah hary2 nk kena keluarkan air mata..??
hmmm,x suke cm ny..
sometime,aku sndiri dah give up ng semua ny..
tp aku x sanggup!!
ape yg aku nk,even benda tu sebesar kuman je pom..
mesti xleh nk d laksanakn.,
hmmmm..
susah sgt ke..?
=((

bkn nye byk sgt aku mitak..
bnda kecik..
terlalu kecik..
aku xpnh mtak ape2,just harapkan sesuatu yg aku sndiri tao xkan berkekalan..
hmmmm,dah la..
mkin byk type..
mkin byk air mte..

salam!

Thursday, October 7, 2010

tem0ok- temo0k..

if she or others gurl caN make u happy,i will neva stop u to love her..
i promise!
neva eva to stop ur hapiness!!
TAKE MY WORD!!!



..my lap tem0ok..

Saturday, October 2, 2010

..me inside..

Dalam manisnya madu, terselit juga pahit hempedu, madu manis padamu pahitnya sungguh bagi diriku..

Suka atau pun tidak aku terus memendam rasa ingin sekali aku pergi bawa diri tapi ke mana arah..
Rasanya sudah tak kuasa lagi persoalan inilah yang silih berganti hidup bersama bayangan saja Oh indah hanyalah khabar..
Bukan yang sebenar....

Dendam di dalam diam bgaikan api membakar sekam senyum dalam paksaan..
Sekadar lindung kedukaan ku..

Wednesday, September 1, 2010

huh!

m00d: presentations!!!!!!!



bio presentention kot..!!!
arggghhhhhhhhhhhhh,tkot2!!!!!

hemmmm,cm ne la sok..
twakal je la..
mudah2an..
berjalan lancar..!

hope para juri n panel x tye sgt coz kering tekak..
mklumla..
bulan pose!!
huk3!
=(



wished me luck!

Tuesday, August 31, 2010

maafkn daku...

hmm,saat kamu muncul kembali dlam hidupku,,
meraih tuk mmenangi haty aku kmbali..
aku kini sdng megecapi kbhagiaan bersama org len..



aku memohon supaya kamu memahami tmpatku skang..
aku tow,kamu pom pernah berada di cini suatu mase dulu,..
aku xkan berganjak dengan keputusan aku..
sekali aku kate tidak..
aku benar2 maksudkn nyer..
aku maafkan segala ape yg tlah berlaku antara kite dulu..
halalkan segala mkn minum spjng kite bersama..
skg aku  bhgia bersama sidia..
namun,aku pom x pasti sampai bile kbhagiaan iny akan berlarutan..........................


kamoo..
perasaan syg,cinta yg pernah aku tburkan seikhlas haty ku dulu padamu tlah lenyap begitu saje..
tkala kamu megecewakan haty ku dulu..
typoo la kalo aku ckp sdikit pom aku x ngt langsum akn diri mu,..
ya,aku masih igat..
tp..
mengigatimu hanya la sebgai kenangan yg pernah berada dalam diary hidupku..
tiada langsum pasaan syg atow cinta..
yg ade cume serba slah..


saat aku d kecewakan kamu,
begitu perit tuk aku mnggung seorng diri..
sehingga aku bertemu dngan sesorng yg pd awalnyer aku masih ragu2 dgn keikhlasan haty dye,,
namun,kekecewaan aku dye selangi dgn tawa n keprihatinan dye..
thanx too u my lover..

akn aku hargai setiap detik kite bersama my dear D..
no more history in my life..
let it be the past mare to me..
but for us,it will be da strength for our relations today..
pliss,do love me as much i as i love u..
tutu~


dont make me upset again and again..
im begging u..
my love is only for u..
(in love life)

but my truly love is there...
there means where my family be!


ad0ii..

adoii..
mggu lpas saje dah 3x aku x masuk kuliah..
kes nyer kesakitan sini la,sane la..
adoii..
cam2 la..
tp ny skit btoi2 la..
bkn men2 lak..
ade surat MC kot..


then..tuk mggu ny lak..
hary isnin dah pontem tuk stu hary..
yg ny xd surat mC ar lak..
yg ade surat buat2..


nk buat cm ne..
dah bgun kul 8.3o pg td..
bajet2 nk ke klinik..
tetibe,berat giler terase kepale..
tidow je la blik..
mkn ubat je la..

heheheh~
huh,x mkn2 pom ubat..
alamk..?
mkn ubat...??
hehehheheheeheh!~kantoi bulan pose!!!


hary ny skit byk gilee..
skit haty+sakit kepale+loya2+perot..
adoii..
ape nyer nasib da..
hahahah!
redha je la..


act,bersyukur gak dapt sakit2 ny..
bukan pe,,
TUHAN nak kasi skit coz nk hapuskan dosa2 kecik aku kot..
mudah2an
amin~
btw,love being sick..

coz some other guys outside there still care to noe bout me..
thanx!

Wednesday, August 11, 2010

letting g0..?

hmm..
aku x letih..
x nak letih pom..
tp terpaksa meletihkan diri aku sndiri..
mlas nk ckap ag..
just haty perlukan rehat yg secukupnye tuk mghdapi hary2 yg akn dtg..


sush tuk mlepaskan..
aku xnak..
tp kena la juga sal itu je care yg ade..


selamat myambut bulan ramdhan dengan indah..
semoga ramadhan kali ini lebih bermakna..
salam..!

Friday, July 16, 2010

ponim..!

salam semua.. hmm,aku seorng yg ceria.. heheheh!
 kalo x cye tye la member2 aku..
mak aku,ayh aku,family aku..
jrng la nk tgok aku sedih dpan dyorng...
hohohohoh!

segala yg berlaku.. pasti aku pendam sowang2 n lelame ape yg aku pendam tu hilang cam tu je dlam otk aku..
tp dlam haty still ade till skunk..!


hmm,hary ny..
dah smiggu x jumpe..
jumpe pom jap2 gitu jew..
lom puas tgok dh nak balik..
bertembung sane,bertembung cini..
tp x tgur..
tu la..
ego x habis2!!!

then balik umah terlambat bce msg..
hmm.. tp aku still buat ape yg disuruh dlam msg tu even terlambat sket la..

cll2 x jawb..
ape g..
tidow la tu..
hmm,xpe la..
nnt cube ag..


lalalalalalall~


then,aku cube ag..
then berhasil..
dye jwb aku..
tp suara ngah mamai baru bgn tidow..
nk ckap pom mlas2 jew..
dh la x jumpe sgt,bile dpt tepom dye dh terover excited dh pom...
tp dye lak jwb acuh x acuh..
hmm..
ape dah naseb..
just kejut dye bgun then ltak call lek..

dgn harpan dye akn bagun..
mgkin dah bagun..
msg x reply2..
2o minutes later dye reply..
tp msg tu hampa..!
sgt2 hampa..


hmm..
dah cakp syg..
so sbar je la ng keadaan yg menimpa..
ngat kan nk msg2,ye la dah lame gak x msg lame2..
tp dye msg ckap nk kuar then jgn contact..
saket woo!!!!
len yg dharap,len lak yg dpat..
hmm..
sbar je la..



tp xpe la..
selagi aku mmpu sbar,selagi tu aku akn bertahan..
hmm...
gud luck gdaa!!!



Saturday, June 26, 2010

bila rindoo..??

bila rindoo..
bile teringt..
akn ku pasang lagu "yAng tErindah" 0st adamaya kuat2 kat telinga aku..
ermm..
cam org bod0h..
tp tu jew ley buat aku ceria skit..

ermmm..
nk msg,dh x layak..
nk call ag ar..
nth pape la..
nnt ckap gilak talak lak nnt..


ermm...
xpela..
buat je la care tu kalo tu je ley buat aku eppy  wlao tanpe dye d c..!!!

keputusan tanpa persetujuan haty..

skang aku bebas..
tp aku x nak bebas..
aku maw dye ttp mengongkong aku ng sikap caring dye,marh dye.. romantik dye..
tp,tu semua dulu..

aku tlh buat keputusan..
walaupon keputusan tu langsung aku x rela..
langsung aku x gemar..
x suke..
benci..
meyampah..
geram,sebal,bangang..
tp aku terpksa..
aku x maw terikat ng cinta yg belom tentu milik aku..

aku lepaskan dye pom kos aku sangat mcintai dye..
amat2 sgt..
aku xnk seksa dye,aku taw dye tertekan..
ade tanggungjwb len ag..
nk lyn kerenah aku yg sukar dfahami..
nak lyn len ag..
hmm..
aku xnak jd tamak..
sesungguhnye..
biarlah dye bbas dri aku dan dye ley bhagia dgn org len..
aku xnk jd tamak..!!!

ermm..
seseungguhnye..
bnr kate org yg cinta tu buta..
and cinta tu perlukan pengorbanan..
betoi!!
dan kerana itu la gak,aku berkorban..
walao dlam haty ini ingin saje memiliki dirinya..
namun aku harus sedar tempat aku d mana..

aku taw dye mrah..
tp ni je satu jlan terbaik yg boleh buat dye bhgia..
biarla dye mrah skang ni..
mgkin stu hry nnt dye akn berterima kasih kt aku..
mungkinlh..
kalo aku masih ng dye..
cam ne dye nk hadapi hari2 akn dtang..??
ermm,,,
adanya aku d sisi dye hanya akn menambhkan beban dye..


namun jauh d sudut haty kecil aku..
aku masih mengharapkan cinta dari dye..
kalo la hanya aku saja yg ad d haty nye..
hmm..
tapi tu xkan pernah ada..


sayang,megerty la bhwa hanya aku igin kamoo seowang..!!
mmmmm..
=[

Sunday, May 16, 2010

SAKIT..!!!

[once again in my life]..

i made da hardest thing in my life to let u go..
but i have too..!
please dear,be in my shoe then u knew dat feeling..
just hoping that u understand me n not to put soo much pressure in my mind..
but i do love to hold dat tense cos im soo in love with you dear...

hermmm..
hope that my promise will never being regret by you dear..
i'll be waiting..
as long as i can..
i will..
please,do believe on me..


love u soo much..!!!
tutu~

Saturday, April 3, 2010

an evening"s together

salam..
dah lame x singgah cini..
hu3..
ni mlm last aku duk kt kg..
sok dh nk balik kota bharu balik..
so, kite enjoy..
ha2..

ye la,enjoy la sgt..
igat maty skit gak..
hu3..

erm,nak citer sal hari ni..
ptg tadi kuar ng ank2 sepupu,ng ank sedare..
konon2 nk kuar g pantai,mmdi pantai la kononnyer..
skali,mls nk lyn sgt kerenah dyorang..
just lepak kt dpan tasik je la erh..
hu3..
ok per dr xd lasum..






















then..
bermula la lepak2king ni..
ade yg buat home work,sibuk bergambar..
nk mmdi pom.
ade..
tu harh,yg pling besar tu nk mndi kot nyer..
ahakk..


arghh,mlas aku lyn nk mndi2 ni..
baik aku posing je dulu..
then baru la korang lak..






ok,dah siap kot posing nyer..
so,tyme bdk2 tuk main air lak..
adoii..
letih..


















ok..
sdah selesai mandi2 manda.ade lak org nk bunuh diri kat tasik ni..
oihh,cuak aku taw dop..
kalo x,aku lak yg mati d krjakan oleh parents si yg ingin bunuh diri ni..
sempat d selamatkan tuan punya bdan..
tp botol susu terlebih dahulu terjun meninggalkan tuan bdan d belkang..
adosihh..

















erm,akhirnyer..
mohd fariz berjaya menerima satu pukulan..
ow yeah..!
jht btoi aku..
hak3..





nk d jadikan cerita lop..
mlm nyer citer la ni..
buat keje bodoh..
mke me felt saddy 4 da whole nite..

BUAT ANIES ADLEEN N ANIES AQILAH..

td dh janji ng chudah kan,jgn dedahkn sape cudah ok..
kalo x,korang jadi cam ikn kat ats nih..

ok..??

so,plis..
keep that words ok..??
love u guys..

Thursday, March 18, 2010

im ready..!!


bila aku terdiam,
berjuta juta benda bermain dalam benakku..


bile aku tidak memulakan pertengkaran,
aku sdng berfikir sedalam dalamnye..


bila aku mmandang matamu dengan beribu2 pertanyaan,
aku berteka teki,berapa lamakah lagi kamu akn terus berada d cc ku..


bila aku mengatakan  "aku ok",
slpas beberapa saat aku sbenarnye xdk ok,aku tdk jujur pd driku snd..


bila aku merenung wajah kamo,
aku berfikir sejenak,mengapa kamo berbohong kepadaku..


bila aku bersandar pd dadamu,
aku berhasrat utk jd milikmu selamenya..


bila aku menelefon kamo hari2..
aku hanya inginkan perhatian darimu..


bila aku msg kamu hari2,
aku hanya berharap kamu akn blas msgku walau hanya tuk skpg..


bila aku berkata "i love u"
aku bnar2 mksudkannya..

bila aku mlafazkan aku xdk dpat hidup tanpamu,
aku tlah buat kputusan tuk memilihmu sbgai teman hidupku..


bila aku berkata aku rindukan kamo,
xd sape yg rindukan kamo lebih dari aku..


bila aku menaip nukilan ini,
tiada sape2 yg bermain d benakku..

hanya Dia yg maha mengetahui,
sapekah yg menyebabkn aku menjadi selemah2 manusia d muka bumi ini..

aku berharap dia mmhamiku,
wlaopun aku tahu dia xkan pnh tuk mjadi milikku..

aku hanya ingin meluahkan,
ckup tuk kamu mengetahui..

aku benar2 ikhlas..
betoi2 ikhlas..
hurmmmmmmmmm..














~thanx 4 da memories~







Sunday, March 14, 2010

peritnyer menerima hakikat..!

ermm,seram sejuk trasa mlm ni..
bkn kerana takot,bkn kerana demam,bkn kerna sakit,bkn jugak kerana risow..

skar tuk d ngerti perasaan seorng bekas kekasih yg masih mhrapkan kasih syg dari dye..
namun,ape dyaku..
jodoh pertemuan d tgn Dye..
aku hanya mmpu berusha,dah terus berdoa..
aku x berdaya tuk megubah takdir dye..
andai ini tkdirnye..
aku pasrah..

namun,kesakitan yg aku tggung skang ni,mmg la amt perit skali..
aku x dpat tuk meluahknnye skang ni..
x taw nk melakonkan ape yg terbuku dlam hati,jiwa rgaku skang ni..
tika ku bhagia bersama2 duniaku,tetibe ku mdpat berita yg sgt2 perit tuk d dgar..
perasaan x dpat tuk di bendung..
kalo syag..
ucap,gtaw,sampaikan..
tp situasi aku berbeza..
x dpat d ucap..
x dpt luah..

aku hanya mmpu berselindung d sebalik ke gembiraan yg ntah bile akn terbongkr jua akhirnyer..

aku berpura2 tuk bhagia,berpura xdk mpuyai perasaan walopun secoet..
berpura tuk megelakkn dari dkesan perasaan ni..
hurmm,,
aku hanya menjadi org tgah d antara mereka berdua..
aku mnolong yg dsana,aku rela..
 aku mnolong yg disini,aku rela..
namun masih x dpat tuk melidungi rasa sedih dlam hati..
ttp terpancar d wajhku..
nmum aku rela..
andai itu yg tertulis buatku,aku bkn utknyer..
aku pasrah..
Ya Allah,aku redha..
amin,.

[tatkala mendengar perkataan "itu" dari mulutnyer,aku terasa ingin pengsan..
terasa dunia ini terapung2 aku bkn ag berpijak d bumi yg nyata..]

Saturday, March 13, 2010

fuhh....!

lega..!!
bru lpas test chm257..
wlaupom xle nk jwb tp kelegaan tu yg d perlukan..
xd tension2 dah pas ni,hak ader pom kuiz qmt ar lak..
urm..
tp xpe la..
still have da tyme to cover up it,,kottt..
hak3..

erm,test td penim nk mmpus..
bygkan solan stu pon aku dh sangkut..
huh..
mmpos la aku nnt kna d cik ag dlm kls.
dh la aku ni tglong dlm pljar bermslah..
adoii..
leth2,,
tu la,org suh study p on9..
org suh on9,p study..
ape nk jdi la mu ni gdaa..!

dh la smlm x study lasum,org len duk bertugkus lumus study,dye duk tgok movie..
citer besh lak tuh..
senario beach boy..
org duk bersungguh2,dye duk bergelak ktwa ng senario..
adoii..
semangt nmpak..
peace..!

konklusi nyer,pg td xdpt tido..
siap ngigau ag,tp x nk ngaku ngigau..
hak3..
~blushing~
kantoi sudee,dah 4 sem baru hary ni roomate aku dpt tgok ku ngigau..
risaw nyer pasal..
tido pom x menentu..
hahahahaha..

akhirnye,aku mlnagkah ng girng nyer kuar dry dewan dgn haty yg berbagai3..
hurmmm...

paw besh..!

Saturday, March 6, 2010

mission impossible..!


YES..!!
tu adlah perkataan pertama yg terkluar dri mulut aku slpas aku berjaya kenakn balik mmber aku yg sowng ny..
hak3..

tu la,knkn aku balik..
kn dh berbls balik tuh..
hahaahahhahahahaa[gelak jaat]
he3..
[glak sopan]

citernyer cm gini..
2 3 hary lpas,dye gn fb aku tuk buat aku nmpk cm ork perasan gitu..
then,i said to her..
'wait 4 ur tyme sist'
he3..
then,dis nite..

i give u my revenge..!!!
hahaahahahahahhahahahah
[gelak jaht]

dye ngah mkn,kusyuk woo mkn smpai x tgok kiri knn..
then aku gnakan kepantasan aku tuk menulis sepantas yg mungkin bg megelakkn dye dri terpandng aku mnulis sumthing dlam fb dye tuh..
finally,i managed to deal on it..
he3..

nak djadikan cerita,x sempat dye tgok dye nyer fb,dh ade org yg koment..
trus dye nak pdm..
ape lagi,nak pdm boleh jer..
tp mesty ade syrat2 dye..
syrat dye,........
he2,biarla rhsia ye kwan3..
cume ade la yg taw,dn bg yg x taw..
kempunn je la korng erk..

so,da post still available at her wall..
hik3..
xdpt nk pdm,kalo dye pdm..
then sumthing bad will happend to her..

hik3..
peace..

[perkara d ats adlah gurawan antar kami2 jerk]

Friday, March 5, 2010

cuty akhir bulan nnt..

nk  buat cuty sendiry..
hakaakakkkakahaha..
jom rmai2,selasa ng rabu nnt cuty kat klanta,then pomtem la stu hary khamis tuh..
hik3..

boleh balik kg,nk g situ,cini..
huh,x sabr giler...
jom la kwan2,aku jemput kamo2 dgn berbesar haty tuk dtang ke kg ku..
jom3..

Wednesday, March 3, 2010

jom mkan..!!!

salam..
he3..
hary ni kitorng makn kat umah,TGE473..
hu3..
xd la byk sgt lauk dye,ade la dlam 3..
sardin,syur goreng nan sambal telur..
besh kan...??
blom mkn ag ny,kecur air liur ng perot yg agk lapr giler ny..
hu3..

erm,tukang mask yg megunakn kemahiran dlam aktiviti nu dan menyumbang sdikit tenaga adlah noor elliana,shytie,nur adliha ng aku kot..hi3..

urmm,sblom mkn ny tunggu dyorng mandi jap..
lapar seyh..
ape2 pom,mesty lauk kitorng besh even if x..
hak3......


daa,salam..
nak g turun mkan..
hu3..

Tuesday, March 2, 2010

keliru..??


salam.. aku x taw nak describe cm ner,tp sgt2 la sakit bile pasaan tu timbul dlm haty ini.. x dpt nk than _____,ku buat hal sendiri.. xdpt tuk berbuat ap2,aku hanya berdiam diri.. aku buat keje bodoh td mlm,skali ader effect yg agk bodoh ugak.. lpas je mlm ny,aku nekad,aku harus membiarkan ia pergi,merelakan ia berlalu begitu sahaja.. aku terpaksa.. demi untuk kbhagian org len,aku terpakse berkorban.. hurmmm.. life must go on even if without u.. a